
Hva vi gjorde
Foto · Visuell profil · Konsept & merkevare · Nettsider · Annonser
Et smykke for vår tid
Verdier og historie står i fokus når vi skaper merkevare og konsept rundt et nytt smykke.
Utfordringen
Kunden kom til oss i starten av Covid-19 pandemien med et ønske om å selge et smykke de hadde designet som en reaksjon på usikkerheten nedstenging og avstand førte med seg.
Navnet Unity var kunden selv sin idé, og på bakgrunn av kundens tanker om smykket arbeidet vi frem en visuell profil. Vi konkretiserte verdier og språk i formidlingen av merkevaren og så tidlig et potensiale for å skape en større helhet med en ny merkevare.
Vi foreslo å legge smykket under paraplyen av en ny virksomhet døpt etter familien som stod bak smykket, og resultatet ble etablering av virksomheten by Matko.


Hva gjorde vi?
Arbeidet begynte med å konkretisere tanker og språk kunden hadde om prosjektet sitt. Vi så tidlig hvilke verdier som var viktig for kunden og brukte dette som en tydelig del av profileringen.
samhold
tilhørighet
omtanke
Tre tydelige verdier som lett kan knyttes til et smykke, som vi kjenner oss igjen i og som snakker på tvers av generasjoner og til tross for avstand mellom tid og sted.
Vi hadde ansvaret for fotografering før lansering, samt profilering av gaveesker med innlegg og brosjyrer. Smykket ble lansert i butikk og nettbutikk samtidig, og vi leverte en enkel nettbutikk for salg av smykkene.
I november 2021 ble det også lansert en internasjonal nettbutikk rettet mot landene innen EU. I den forbindelse ble markedsmateriellet oppdatert med nye bilder og oversatt tekstmateriale.

Resultatet
Resultatet er en visuell profil som er både tidløs og tydelig. Smykket har en eksklusiv innpakning med verdiene og historien tydelig presentert i en lekker gaveeske.
Det er viktig for vår oppdragsgiver at sluttkundene forstår og lett kan sette seg inn i tanken bak smykket. Tilbakemeldingen fra møtene med sluttkunder er at historien og verdiene berører mange – det tyder på et vellykket resultat.
Går du med en uklekket idé?
Ta kontakt med oss på e-post til hallo@futuria.no eller ring oss på +47 994 81 900
Samarbeidet med Futuria betyr for oss raske leveranser, samt gode idéer og innspill som gjør det lett å ta avgjørelser - og de rette folka er alltid tilgjengelig når man trenger de.