
Hva vi gjorde
Omtanke og profesjonalitet
Et frittstående begravelsesbyrå ønsket å rendyrke sine verdier og få modernisert profil og nettside.

Utfordringen
Kvamme & Urnes begravelsesbyrå ble etablert i 2004 av Reidar Urnes og Karianne Kvamme. De kom til oss med ønske om å modernisere uttrykk og nettside for å møte konkurranse fra en bransje i endring.
Ønsket var å tydeliggjøre fordelene ved et frittstående byrå sett opp mot kjeder og samarbeidende byråer. De ønsket også å formidle hva et begravelsesbyrå gjør, og hvor omfattende en gravferd er: alt fra å snakke med pårørende, ta hånd om den avdøde, til å dekorere kirken og sette på plass gravstøtte.
Hva vi gjorde
Vår prosess begynte med å rendyrke byråets identitet og verdier og se på konkurranse lokalt og regionalt. Det ble åpenbart viktig å synliggjøre fordelene ved å være en frittstående virksomhet i en bransje som stadig heller mot sammenslåinger og større grupperinger.
Målet ble å skape nærhet til menneskene man møter når man skal arrangere en begravelse. Byråets viktigste ressurs ligger i menneskene som utfører arbeidet i møte med pårørende. Vi valgte å fremheve den menneskelige kontakten og øke tilgjengeligheten på informasjonen som byrået sitter på.
Vi tok bilder og filmet i forkant av en seremoni, i tillegg til at vi tok nye portrettbilder av eierne og ansatte.
Nettsiden ble oppdatert med et responsivt og enhetlig design, og samtidig ble plattformen endret slik at fleksibilitet og stabilitet ble ivaretatt med tanke på fremtidige endringer.
Lyst til å ta en prat om ny nettside?
Ta kontakt med oss på e-post til hallo@futuria.no eller ring oss på +47 994 81 900