Hva vi gjør
Konsept & merkevare
Du må ikke gå fra konseptene for å lykkes med konseptutvikling og merkevare
– snarere tvert imot.
Din historie
Din historie er vårt drivstoff. Hvem du er og hvordan du fremstår er et enkelt, men likevel krevende spørsmål å svare på.
Hva du vil formidle er veldig godt utgangspunkt når vi skal bygge merkevare –et systematisk arbeid med idémyldring, research, strategi og tanker om målgruppe og budskap.
Enten du er i startgropa med noe helt nytt, eller du har en virksomhet med noen år bak seg, er det aldri feil tidspunkt å få et friskt blikk på merkevare og identitet – spesielt hvis det har gått litt tid siden du gjorde jobben første gang.
Identitet
Oppfatningen, tanken og inntrykkene folk har om din virksomhet sier noe om merkevaren din. Det sier noe om hva folk tenker merkevaren er, og hva du står for. Klarer man å skape en merkevare med tydelige og helhetlige inntrykk utad er man på rett vei.
Man kan sånn sett også si at merkevaren er en identitet som legger føringer for hvordan du kan kommunisere og fremstå. Her er det mange veier til mål, men det vi først og fremst ønsker er å skape gode konsepter som treffer relevante målgrupper og skaper kort vei til konvertering og verdifulle kunderelasjoner.

Strategi og konsept
En vellykket strategi krever god målsetning og en tydelig plan for hvordan man skal nå målet. Oppskriften på dette springer ut fra et godt konsept – et sett med helhetlige tanker og ideer som i arbeid med merkevare former kommunikasjon fra din virksomhet.
Når et godt konsept formidles til den rette målgruppen, skal budskapet føles og huskes hos mottageren. Vi vil at de skal føle en tilhørighet mot din merkevare fordi konseptet treffer på en måte som skaper engasjement. Vi vil knytte bånd mellom mottager og merkevare.
Innlevelse og lidenskap for din historie er det du som kan best, men vi kan hjelpe deg å forme, forenkle og foredle budskapet ditt så det blir så tydelig som mulig for den rette målgruppa.

Formidling
I de aller fleste prosjekter handler mye av arbeidet om merkevare – om hvordan man fremstår, hva man skal si og på hvilken måte. Sånn sett betyr det at man jobber med merkevare uansett om intensjonen eller målet egentlig er noe helt annet.
Dette understreker viktigheten av å ha en kommunikasjonspartner som vet hva du står for og hvordan du vil fremstå. Det er tillit og store verdier i det å la noen gjøre jobben med å formidle ditt budskap.
I Futuria har vi bred kunnskap på tvers av en til tider ganske fragmentert bransje i stadig endring. Vellykket merkevarearbeid på tvers av ulike medier og flater krever innsikt i mange ulike kanaler. Ønsker du å jobbe med din merkevare, eller har du tanker og spørsmål om vi kan hjelpe deg videre på veien?
Nysgjerrig på hva vi tenker om din merkevare?
Ta kontakt med oss på e-post til hallo@futuria.no eller ring oss på +47 994 81 900